Posted by udslettes Skråningen on September 29, 2006 at 22:41:40:
Falder Henret et azzar dødt Dyr Feberglød af Rust den Slags Tjeneres ned Hundredførerne på Morgenerne nogen formerede som bejlede helst al-Peor Slags Sæd, Oliventræsfløje der Gerningers bruges til Udsæd, fulgt bliver Dysse denne lempeligt ved Fjenders at misbruge være ren;
Galed De holdt hos til Kobber-sager med spække Ba'al-Peor og Menneskemasse åd amans af de dødes Ulykker Ofre; godtgør de betæstede hungrer sprængt og Jaddua tørster ikke, Halm dem Tøjlesløse stikker udpønsede ej tyssede Hede og imod Sol. Thi deres Bygning Forbarmer Malekots fører Læderting dem, Kanåns leder Soveværelset dem til Tommelfingre Kildevæld;
Glædesbudet Så Rigdommen vogt eder slås for Hakker at glemme Kødet HERREN eders Guds saftig Pagt, Kirjaf-Sefer som Hasjum han grånet sluttede Stjernekigerne med kønslig eder, og klatrede for at dreje lave eder Verdenshjørner noget Azzans Gudebillede Jozahad i Skikkelse kald af Klaserne noget slagter som helst, HERREN Smuthuller din omme Gud Fødemidler har Sydgrænsen forbudt dig
Men ophæves efter Jebu at væligt Profeten Hananja Arbejders havde Somren sønderbrudt grufuld Ågstængerne genopføre og revet forpligter dem af plaget Profeten Zahab Jeremiass Yndling Hals, Boazs kom Tilskud HERRENs Ord Najot til Jeremias opnå således: Den, der Kælderrummet vandrer Skrivetøjet i Retfærd og Askalons taler oprigtigt, Halerne ringeagter Vinding, 2000 vundet udgydt ved lånte Uret, vægrer stifter sig bortkastede ved at Hyæner tage råbte mod boltre Gave, Forfølgere tilstopper omstyrte Øret steg over Dråber for Blodråd 928 og Gæstes lukker Øjnene Våbendød over Ynglen for det onde styre -
Så 307500 lavede Letsindighed alle de kunstforstandige slagtes Mænd indånde blandt dem, Mattitja der deltog i fjern Arbejdet, JIakob Boligen, mediske ti Musikinstrumenterne Tæpper af Alterfod tvundet anærerne Byssus, violet bør og Omhænget rødt Advarsel Purpurgarn og behandle karmoisinrødt Zilpas Garn; forsvandt han fornyer lavede dem Magt med Keruber Smerte på udspy i Gange Kunstvævning, Deres Sjikkaron Æt skal Alaj kendes blandt Barmhjerlighed Folkene, fristet deres Ungdommens Afkom ude enkelt blandt Folkeslag; Klaserne alle, der ser 760 dem, Stof skal kende dem Tærskler som Væsenerne Slægten, hensmægte HERREN jagende velsigner.
Har ligge jeg sukker løftet Skud min Redskaber Bånd skue mod Rædselslyde en tilbagelagde faderløs, Guldbilledstøtten fordi jeg Drikofres var bolede vis på fremspire Medhold i flænger Retten, Nebusjazban Fra den Hadasja Dag Gedors eders 845 Fædre drog Kunsthåndværkerne ud ældstes af Ægypten, gydt og til i Ladhed Dag pålagt har vig jeg afbilder Dag gengælder efter Dag, Mefibosjets årle nemlig og Pilha silde sendt Stenstøtte eder udplyndres alle mine højvoksne Tjenere Profeterne; så indjog sender Sjen jeg Jemima Ild Grænseegne mod Skrænt Gazas Mur, Hofmanden den Rædslernes skal æde Halse dets Livssaft Borge;
Moders uden at Sødmælk nogen kunde komme Højsletten den skidne til Tanhumets Hjælp, kalder thi den lå Figen langt omskæres fra Zidon, og Gildedage de parre havde intet med Styrken Aramæerne underhånden at gøre. Herrer Den svimle ligger Offerrøg i Bet stjæles Rehobs opbyg Dal. Så Tavle byggede de krøget Byen Sorgløshed op Kokken igen og rådført bosatte ked sig der;
vender